Przejdź do treści

Krótki opis inwestycji

Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (w skrócie: STEŚ)
opracowanie projektowe, które w zależności od potrzeb może służyć:

– wstępnemu określeniu zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia oraz ustaleniu jego efektywności ekonomicznej,
– ustaleniu wariantów korytarza terenowego dla przebiegu tras (na podstawie analizy wariantów i uzyskanych opinii)
– ostatecznemu ustaleniu typów oraz głównych parametrów technicznych obiektów budowlanych,
– umożliwieniu uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
– podjęciu decyzji inwestorskiej w sprawie celowości i zakresu przedsięwzięcia.

Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe + koncepcja (w skrócie: STEŚ+R)
opracowanie projektowe, które w zależności od potrzeb może służyć:

– jak wyżej + opracowanie elementów koncepcji programowej, po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Główne cele inwestycji:
poprawa warunków i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Spodziewane efekty:
osiągnięcie głównych celów inwestycji, dodatkowo zwiększenie atrakcyjności gospodarczej (w tym inwestycyjnej) i turystycznej regionu.

Kalendarium

– Zrealizowane – Aktualne – Przyszłe
1. Aktualny etap: Analiza wariantów.
Data: 03.05.2024

Inwestycja obejmuje w szczególności:

  1. Uzyskanie decyzji środowiskowej.
  2. Opracowanie elementów Koncepcji programowej, która będzie stanowiła materiały informacyjne dla przyszłego Wykonawcy realizującego zadanie w systemie „Projektuj i buduj”.
  3. Opracowanie Programu funkcjonalno – użytkowego stanowiącego opracowanie niezbędne dla zlecenia zadania w systemie „Projektuj i buduj”.

Zakładane parametry techniczne

klasa technicznaGP(S)
prędkość do projektowa110 km/h (90 km/h)
przekrój poprzeczny2 x 2
szerokość pasa ruchu3,5 m
szerokość pasa dzielącegomin. 5,0 m
szerokość pasa drogowegomin. 7,0 m
kategoria ruchuKR6 (do weryfikacji na etapie kolejnych faz dokumentacji)
dopuszczalne obciążenie nawierzchni115 kN/oś