Krótki opis inwestycji
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (w skrócie: STEŚ)
opracowanie projektowe, które w zależności od potrzeb może służyć:
– wstępnemu określeniu zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia oraz ustaleniu jego efektywności ekonomicznej,
– ustaleniu wariantów korytarza terenowego dla przebiegu tras (na podstawie analizy wariantów i uzyskanych opinii)
– ostatecznemu ustaleniu typów oraz głównych parametrów technicznych obiektów budowlanych,
– umożliwieniu uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
– podjęciu decyzji inwestorskiej w sprawie celowości i zakresu przedsięwzięcia.
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe + koncepcja (w skrócie: STEŚ+R)
opracowanie projektowe, które w zależności od potrzeb może służyć:
– jak wyżej + opracowanie elementów koncepcji programowej, po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Główne cele inwestycji:
poprawa warunków i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Spodziewane efekty:
osiągnięcie głównych celów inwestycji, dodatkowo zwiększenie atrakcyjności gospodarczej (w tym inwestycyjnej) i turystycznej regionu.
Kalendarium
Data: 03.05.2024
Inwestycja obejmuje w szczególności:
- Uzyskanie decyzji środowiskowej.
- Opracowanie elementów Koncepcji programowej, która będzie stanowiła materiały informacyjne dla przyszłego Wykonawcy realizującego zadanie w systemie „Projektuj i buduj”.
- Opracowanie Programu funkcjonalno – użytkowego stanowiącego opracowanie niezbędne dla zlecenia zadania w systemie „Projektuj i buduj”.
Zakładane parametry techniczne
klasa techniczna | GP(S) |
prędkość do projektowa | 110 km/h (90 km/h) |
przekrój poprzeczny | 2 x 2 |
szerokość pasa ruchu | 3,5 m |
szerokość pasa dzielącego | min. 5,0 m |
szerokość pasa drogowego | min. 7,0 m |
kategoria ruchu | KR6 (do weryfikacji na etapie kolejnych faz dokumentacji) |
dopuszczalne obciążenie nawierzchni | 115 kN/oś |